► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄
► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄

► o▌ توسل به امام رضا علیه السلام▌ o ◄

وب مذهبی

هر خیر کوچک را حتی قرض را هم از محتاجان منع کنند

بسم الله الرحمن الرحیم
آیا دیدی آن کس را که روز جزا را انکار می‌کرد؟ (۱) این همان شخص (بی رحم) است که یتیم را (از در خود) به قهر می‌راند. (۲) و (کسی را) بر اطعام فقیر ترغیب نمی‌کند. (۳)
 پس وای بر آن نماز گزاران. (۴)
 که دل از یاد خدا غافل دارند. (۵)
 همانان که (اگر طاعتی کنند به) ریا و خود نمایی کنند. (۶)
 و زکات و احسان را (از فقیران و هر خیر کوچک را حتی
قرض را هم از محتاجان) منع کنند.((..ترجمه الهی قمشه ای..))
(۷)
و از دادن وسائل کمکی ناچیز (منزل که معمولاً همسایگان به یکدیگر به عاریه و امانت می‌دهند) خودداری می‌کنند و (از یاری و کمک به مردمان) دریغ می‌ورزند...((.. تر جمه خرم دل . . ))(۷)
و از [دادن] وسایل و ابزار ضروری زندگی [و زکات،
 هدیه و صدقه به نیازمندان] دریغ می ورزند.
ترجمه انصاریان ..))(۷)

و از رفع نیاز دیگران دریغ مى‌ورزند..ترجمه بهرام پور ..))
(۷)

تقارن خجسته

تقارن خجسته    سال روز ازدواج اسمانی


امام علی علیه السلام    و  حضرت  زهرا  سلام الله علیها


و  15   مهرماه  تولد  سهراب سپهری

با حضور نیم میلیونی زائر مراسم سنتی مذهبی قالیشویان در مشهد اردهال

با حضور نیم میلیونی زائر مراسم سنتی مذهبی قالیشویان در مشهد اردهال برگزارشد.


     

همزمان با سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) امروز مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان در مشهد اردهال با حضور صدها هزار نفر از زائران و شیفتگان این امامزاده واجب التعظیم از سراسر کشور در جوار ملکوتی این امامزاده عظیم الشان در مشهد اردهال کاشان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی آستان مقدس ، در این مراسم که هرسال در دومین جمعه از مهرماه با حضور شیفتگان خاندان عصمت و طهارت برگزار می شود هزاران نفر از اهالی فین کاشان با چوبدستی های خود که سنبل مقاومت و پایداری است ، حسین حسین کنان با اشک و ندبه در جوی آکنده از غم و اندوه ، یک تخته قالی را که نمادی از قالی است که پیکرحضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) را برروی آن تشیع شده پس از تحویل گرفتن از مردم روستای خاوه اردهال(که افتخار جانفشانی اجدادشان در رکاب حضرت رادارند) در حرم مطهر در کنار چشمه آب شاهزاده حسین می شویند ومراسم عزاداری برگزار می کنند .

مراسم قالیشویان که در حقیقت تجلی نورایمان در پیروان ولایت می باشد پس از یکهزار و سیصد و سیزده سال از واقعه کربلای اردهال مردم حاشیه کویرایران با بهره گیری از عناصر سازنده حماسه و شهادت حضرت امام حسین (ع) در کربلا روایتی حماسه گونه از هجرت و شهادت امامزاده حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) به اردهال پرداختند و آنرا در مجموعه ای از رفتارهای سنتی ، ایران در مراسم تشیع و خاکسپاری او در سالگرد شهادتش هر ساله بازگو می کنند .

مراسم قالیشویان تشریفات خاص و نمادینی است که امسال نیز با حضور نیم میلیون زانر از اقصی نقاط میهن اسلامی ایران در روز جمعه 12 مهرماه در مشهداردهال برگزار گردید.

برپایی مراسم سوگواری و عزاداری مردم فین و خاوه در حرم مطهر و یادوراه شهدای اردهال با حضور سخنرانانی چون حجج اسلام ماندگاری ، طائب، صدیقی و دکتر زجاجی و .. در حرم مطهر و برپایی مراسمات و محافل سوگواری در جای جای منطقه اردهال و شهر های اطراف ،استقبال از کاروان پیاده روی حماسه اردهال از فین کاشان تا مشهداردهال ، اقامه نمازهای جماعت به امام حضرت آیت الله کاشانی ، قرائت دعای کمیل با صدای گرم برادر محمدی و دعای ندبه روز شهادت با صدای گرم خدادوست ،  و از همه مهمتر نماز عبادی سیاسی جمعه از جمله برنامه هایی بود که در این روزها در حرم مطهر بر پا بود و زائرین و مجاورین حرم مطهر از آن بهره مند می گردیدند.

حضور حضرات آیات امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران ، حضرت آیت الله نمازی نماینده و لی فقیه و امام جمعه کاشان و حجج اسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، اژدری مدیر کل اوقاف اصفها ن و جمعی از مسئولین شهری و ... در این ایام در مراسمات نشان از توجه علما و مسئولین وبه این روز بزرگ و برپایی مراسم سنتی و مذهبی داشت.

همچنین تهیه و توزیع هزاران نسخه کتاب ، بروشور، مجله، سی دی ، و.... و برپایی نمایشگاه حضرت شناسی شامل غرفه های حضرت شناسی ،کودک ، محصولات فرهنگی ، بلوتوث، راهنمای زائر و ...و برپایی حلقه های معرفت از جمله اقدامات فرهنگی صورت گرفته در این روزها بود .

                                     

                                http://www.ardehal.org/articles/default.aspx?articleid=513

                                           

 
     

اولین سفیر و شهید اهل بیت .12 . 7 . 1392

کربلای ایران به عاشورای خود نزدیک می شود.


     

همزمان با سالروز شهادت اولین سفیر و شهید اهل بیت در ایران مراسم سنتی مذهبی قالیشویان در روز جمعه 12 مهرماه در مشهداردهال برگزار می گردد.
مدیریت آستان مقدس در این باره گفت : همه ساله در این ایام مشهداردهال  کاشان میزبان صدها هزار زائر و عاشق عزاداری  است که جهت عرض ادب به ساحت فرزند بلافصل امام محمدباقر(ع)  به سوگواری می پردازند.
وی با اشاره به اینکه از ماهها قبل کمیته های مرتبط با این مراسم جهت رفاه حال زائرین و خدمات رسانی  تشکیل و در این ایام انجام وظیفه می نمایند اظهارداشت : کلیه نهادها و ارگانهای دولتی و ... در قالب کمیته های برگزاری ، تبلیغات، حمل و نقل، و.... در این ایام خدمت رسانی زائرین و عزاداران را به عهده دارند.
حجه الاسلام والمسلمین فردوسی گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط ستاد برگزاری مراسم قالیشویان مراسم عزاداری از روز سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور زائرین و هیئات مذهبی منطقه فین در صحن عامربن ناصر و با سخنرانی حجج اسلام طائب،صدیقی و ... آغاز و روز جمعه 12 مهر مراسم از ساعت 8 صبح با سخنرانی دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.
ایشان با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری در مساجد و تکیه ها دراین ایام ، کاروان پیاده روی روز 5شنبه از مسجد جامع فین کاشان تا حرم مطهر را با حضور هزاران نفر از مردم ولایی فین و برگزاری مراسم یادواره شهدای اردهال در خاوه اردهال را در شب شهادت آنحضرت را از جمله مراسمات  ویژه دیگر در این ایام دانست.
مدیریت آستان مقدس ، برپایی نمایشگاه  در صحن حرم مطهر شامل غرفه های حضرت شناسی ،عکس، پاسخگویی به سوالات شرعی ،کودک، بلوتوث و ... و همچنین برپایی ایستگاههای حضرت شناسی در جای جای منطقه همراه با توزیع هزاران نسخه از بروشور و کتاب را ازجمله اقدامات فرهنگی آستان مقدس در این ایام دانست.
 همه ساله مراسم سنتی مذهبی قالیشویان توسط مردم ولایی فین و خاوه در دومین جمعه مهرماه برگزار می گردد که مردم فین پس از تحویل گرفتن یکی از قالیهای حرم مطهر از مردم خاوه و با همراهی چوب به دستها، به کنار چشمه شاهزاده حسین (ع) رفته و قالی را که نمادی از پیکر قطعه قطعه حضرت است را غسل داده و مجددا به حرم مطهر تحویل می نمایند.


روز زیارتی مخصوص امام رضا علیه السلام

                                                  سلام


        روز زیارتی مخصوص امام رضا علیه السلام


23  ذی القعده            7  مهرماه                 یک  شنبه


                   السلام  علیک  یا  ثامن الحجج

دعا پس از نماز

            
      امام صادق سلام الله علیه: :      
       
      اِنَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ فَرَضَ عَلَیکُمُ الصَّلَواتِ الخَمْسَ فى اَفضَلِ السّاعاتِ


فَعَلَیکُم بِالدُّعاءِ فى اَدبارِ الصَّلَواتِ      

       
      خداوند عزّوجلّ نمازهاى پنجگانه را در بهترین اوقات، بر شما واجب نموده است .


پس بعد از نمازها، دعا کنید.      

       
      خصال ، ص 278، ح 23؛ نهج الدعاء، ج 1، ص 338 .