► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄
► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄

► o▌ توسل به امام رضا علیه السلام▌ o ◄

وب مذهبی

با حضور نیم میلیونی زائر مراسم سنتی مذهبی قالیشویان در مشهد اردهال

با حضور نیم میلیونی زائر مراسم سنتی مذهبی قالیشویان در مشهد اردهال برگزارشد.


     

همزمان با سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) امروز مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان در مشهد اردهال با حضور صدها هزار نفر از زائران و شیفتگان این امامزاده واجب التعظیم از سراسر کشور در جوار ملکوتی این امامزاده عظیم الشان در مشهد اردهال کاشان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی آستان مقدس ، در این مراسم که هرسال در دومین جمعه از مهرماه با حضور شیفتگان خاندان عصمت و طهارت برگزار می شود هزاران نفر از اهالی فین کاشان با چوبدستی های خود که سنبل مقاومت و پایداری است ، حسین حسین کنان با اشک و ندبه در جوی آکنده از غم و اندوه ، یک تخته قالی را که نمادی از قالی است که پیکرحضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) را برروی آن تشیع شده پس از تحویل گرفتن از مردم روستای خاوه اردهال(که افتخار جانفشانی اجدادشان در رکاب حضرت رادارند) در حرم مطهر در کنار چشمه آب شاهزاده حسین می شویند ومراسم عزاداری برگزار می کنند .

مراسم قالیشویان که در حقیقت تجلی نورایمان در پیروان ولایت می باشد پس از یکهزار و سیصد و سیزده سال از واقعه کربلای اردهال مردم حاشیه کویرایران با بهره گیری از عناصر سازنده حماسه و شهادت حضرت امام حسین (ع) در کربلا روایتی حماسه گونه از هجرت و شهادت امامزاده حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) به اردهال پرداختند و آنرا در مجموعه ای از رفتارهای سنتی ، ایران در مراسم تشیع و خاکسپاری او در سالگرد شهادتش هر ساله بازگو می کنند .

مراسم قالیشویان تشریفات خاص و نمادینی است که امسال نیز با حضور نیم میلیون زانر از اقصی نقاط میهن اسلامی ایران در روز جمعه 12 مهرماه در مشهداردهال برگزار گردید.

برپایی مراسم سوگواری و عزاداری مردم فین و خاوه در حرم مطهر و یادوراه شهدای اردهال با حضور سخنرانانی چون حجج اسلام ماندگاری ، طائب، صدیقی و دکتر زجاجی و .. در حرم مطهر و برپایی مراسمات و محافل سوگواری در جای جای منطقه اردهال و شهر های اطراف ،استقبال از کاروان پیاده روی حماسه اردهال از فین کاشان تا مشهداردهال ، اقامه نمازهای جماعت به امام حضرت آیت الله کاشانی ، قرائت دعای کمیل با صدای گرم برادر محمدی و دعای ندبه روز شهادت با صدای گرم خدادوست ،  و از همه مهمتر نماز عبادی سیاسی جمعه از جمله برنامه هایی بود که در این روزها در حرم مطهر بر پا بود و زائرین و مجاورین حرم مطهر از آن بهره مند می گردیدند.

حضور حضرات آیات امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران ، حضرت آیت الله نمازی نماینده و لی فقیه و امام جمعه کاشان و حجج اسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، اژدری مدیر کل اوقاف اصفها ن و جمعی از مسئولین شهری و ... در این ایام در مراسمات نشان از توجه علما و مسئولین وبه این روز بزرگ و برپایی مراسم سنتی و مذهبی داشت.

همچنین تهیه و توزیع هزاران نسخه کتاب ، بروشور، مجله، سی دی ، و.... و برپایی نمایشگاه حضرت شناسی شامل غرفه های حضرت شناسی ،کودک ، محصولات فرهنگی ، بلوتوث، راهنمای زائر و ...و برپایی حلقه های معرفت از جمله اقدامات فرهنگی صورت گرفته در این روزها بود .

                                     

                                http://www.ardehal.org/articles/default.aspx?articleid=513

                                           

 
     
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد