► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄
► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄

► o▌ توسل به امام رضا علیه السلام▌ o ◄

وب مذهبی

چگونگی تشخیص اتصال به یک وب سایت امن

چگونگی تشخیص اتصال

 به یک وب سایت امن

دکمه شناسایی سایت ویژگی امنیتی ساینا است که به شما اطلاعات بیشتر در مورد سایت‌هایی که بازدید می‌کنید را می‌دهد. شما می‌توانید به سرعت متوجه شوید که سایتی که در حال مشاهده‌اش هستید رمزگذاری شده است، اگر آن تأیید شده است، چه کسی صاحب سایت است و چه کسی آن را تأیید کرده است. این شما را کمک می‌کند که از وب سایت‌های مخربی که سعی می‌کنند شما اطلاعات مهم تان را ارائه دهید جلوگیری کنید.

دکمه شناسایی سایت در نوار مکان در سمت چپ آدرس وب قرار دارد.

وقتی وب سایتی را مشاهده می‌کنید، دکمه هویت سایت به شکل یکی از این 4تا آیکون است :کره خاکستری، قفل خاکستری، مثلث هشدار خاکستری یا قفل سبز رنگ. کلیک بر روی این آیکون‌ها هویت و اطلاعات امنیت در مورد وب سایت را نمایش می‌دهد.

کره خاکستری

کره خاکستری نشان دهنده:

  • وب سایت اطلاعات هویتی عرضه نمی‌کند.
  • ارتباط بین ساینا و وب سایت رمزگذاری نشده و یا تنها بخشی از آن رمزگذاری شده و نباید در برابر استراق سمع بی خطر در نظر گرفته شود.

اکثر وب سایت‌ها کره خاکستری دارند، چرا که آنها شامل انتقال اطلاعات حساس به جلو و عقب نیستند و لازم نیست هویت شان تأیید شود یا ارتباطات رمزگذاری شده داشته باشند.

توجه: اگر شما در حال ارسال هر نوع اطلاعات حساس (اطلاعات بانکی، اطلاعات کارت اعتباری، شماره امنیتی اجتماعی و غیره) هستید دکمه ی شناسایی سایت نباید یک آیکون خاکستری از هر نوع باشد.

قفل خاکستری

  • آدرس وب سایت تأیید شده است.
  • ارتباط بین ساینا و وب سایت برای جلوگیری از استراق سمع رمزگذاری شده است.

هنگامیکه یک دامنه تأیید شده است، این به این معنی است که افرادی که در حال اجرای سایت هستند یک گواهی اثبات خریداری کرده‌اند که آنها صاحب دامنه هستند و آن جعل نشده است. برای مثال، فیس بوک این نوع گواهی نامه و ارتباط رمزگذاری شده را دارد بنابراین دکمه شناسایی بصورت قفل خاکستری نمایش داده می‌شود. زمانیکه بر روی قفل خاکستری کلیک می‌کنید به شما می‌گوید که شما در واقع به فیس facebook.com بعنوان سایت تأیید شده ی VeriSign Inc متصل شده‌اید.

همچنین شما را مطمئن می‌سازد که اتصال رمزگذاری شده است بنابراین هیچ کس نمی‌تواند در اتصال استراق سمع کند و اطلاعات ورود شما به فیس بوک از آن راه را سرقت کند. با این حال در مورد اینکه چه کسی در واقع صاحب دامنه است چیزی را تأیید نمی‌کند. هیچ تضمینی وجود ندارد که facebook.com متعقل به شرکت فیس بوک است. تنها چیزهایی که تضمین می‌کنند این است که دامنه یک دامنه معتبر است و اتصال به آن رمزگذاری شده است.

قفل سبز

  • آدرس وب سایت با استفاده از گواهی اعتبار سنجی تمدید شده‌ تأیید شده است.
  • ارتباط بین ساینا و وب سایت برای جلوگیری از استراق سمع رمزگذاری شده است.

یک قفل سبز بعلاوه نام شرکت یا سازمان به رنگ سبز به معنی این است که وب سایت از گواهی اعتبار سنجی تمدید شده استفاده می‌کند. گواهی اعتبار سنجی تمدید شده نوع خاصی از گواهی نامه سایت است که نیاز به یک فرآیند تأیید هویت بطور قابل توجهی دقیق تر نسبت به انواع دیگر گواهی دارد. در حالیکه قفل خاکستری نشان می‌دهد که سایت از یک اتصال امن استفاده می‌کند، قفل سبز نشان می‌دهد که اتصال امن است و صاحبان دامنه‌ همان‌هایی هستند که شما انتظار دارید باشند.

با گواهی اعتبار سنجی تمدید شده، دکمه شناسایی سایت شما را مطئمن می‌سازد که بعنوان مثال paypal.com متعلق به Paypal Inc. است. نه تنها قفل در سایت PayPal سبز می‌شود، همچنین گسترده می‌شود و نام مالک را در دکمه خود نشان می‌دهد.