► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄
► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄

► o▌ توسل به امام رضا علیه السلام▌ o ◄

وب مذهبی

اللهم صل علی علی بن موسی الرضا

اللهماللهم صل علی علی بن موسی الرضاالرضا

    الامام الامام التقی النقی و حجتک حجتک

علی علی من فوق الارض و من تحت الثری الثری

الصدیق الصدیق الشهید صلاه کثیره تامه زاکیه زاکیه

متواصله متواصله متواتره مترادفه کافضل ما صلیت صلیت

       علی علی احد من اولیا ئک اولیائک

ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها مبارک

بسم الله الرحمن الرحیم
کهیعص‌ (۱) (این) یادی است از رحمت پروردگارت، بنده‌اش زکریا را. (۲) چون پروردگارش را ندا (و آوا)یی پنهانی در داد. (۳) گفت: «پروردگارم! من استخوانم به‌راستی سست گردیده و (موی) سرم از پیری شعله‌ور (و سپید) شده. پروردگارم! من هرگز به درخواست (از) تو سنگدل نبوده‌ام.» (۴) «و بی‌گمان من از پی‌آمدگان پس از خودم بیم داشتم و زنم نازا بوده است. پس از جانب خودت ولیّ و دنباله‌روی (از رسالتم) بنه» (۵) «(که) از من ارث برد و از خاندان یعقوب (نیز) ارث برد. و پروردگارم! او را پسندیده(ی خود) گردان. » (۶) (خدا فرمود:) «زکریا! ما همانا به پسری - که نامش یحیی است - مژده‌ات می‌دهیم (که) از پیش همنامی برایش قرار ندادیم.» (۷) گفت: «پروردگارم! چه زمانی (و چگونه) مرا پسری خواهد بود؟ حال آنکه زنم نازا بوده، و من از سالخوردگی به‌راستی به ناتوانی و ناچاری رسیده‌ام‌؟» (۸) (خدا) فرمود: « (فرمان) چنان است. پروردگارت گفت که این (کار) بر من آسان است. و همانا تو را از پیش آفریدم حال آنکه چیزی نبودی.» (۹) گفت: «پروردگارم! نشانه‌ای برایم بنه‌.» فرمود: «نشانه‌ی تو این است که سه شب -حال آنکه سلامتی- با مردم سخن نگویی.» (۱۰) پس، از محراب بر قوم خویش در آمد، و ایشان را رمز داد که: «صبح و شام به نیایش (خدا) بپردازید.» (۱۱)

امام علی علیه السلام . دین . شکر گزاری

صیر الدین حصن دولتک

والشکر حرز نعمتک

فکل دوله یحوطها الدین لا تغلب

و کل نعمه یحرز ها الشکر لاتسلب


دین را قلعه دولت خود گردان

و شکر گزاری را حفاظ دولت خود

زیرا هر دولتی که در حصار دین باشد شکست ناپذیر است

و هر نعمتی که درحفاظ شکرگزاری باشد گرفته نشود


امام علی علیه السلام . شرح غرر الحکم . 4 / 203