► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄
► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄

► o▌ توسل به امام رضا علیه السلام▌ o ◄

وب مذهبی

اولین سفیر و شهید اهل بیت .12 . 7 . 1392

کربلای ایران به عاشورای خود نزدیک می شود.


     

همزمان با سالروز شهادت اولین سفیر و شهید اهل بیت در ایران مراسم سنتی مذهبی قالیشویان در روز جمعه 12 مهرماه در مشهداردهال برگزار می گردد.
مدیریت آستان مقدس در این باره گفت : همه ساله در این ایام مشهداردهال  کاشان میزبان صدها هزار زائر و عاشق عزاداری  است که جهت عرض ادب به ساحت فرزند بلافصل امام محمدباقر(ع)  به سوگواری می پردازند.
وی با اشاره به اینکه از ماهها قبل کمیته های مرتبط با این مراسم جهت رفاه حال زائرین و خدمات رسانی  تشکیل و در این ایام انجام وظیفه می نمایند اظهارداشت : کلیه نهادها و ارگانهای دولتی و ... در قالب کمیته های برگزاری ، تبلیغات، حمل و نقل، و.... در این ایام خدمت رسانی زائرین و عزاداران را به عهده دارند.
حجه الاسلام والمسلمین فردوسی گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط ستاد برگزاری مراسم قالیشویان مراسم عزاداری از روز سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور زائرین و هیئات مذهبی منطقه فین در صحن عامربن ناصر و با سخنرانی حجج اسلام طائب،صدیقی و ... آغاز و روز جمعه 12 مهر مراسم از ساعت 8 صبح با سخنرانی دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.
ایشان با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری در مساجد و تکیه ها دراین ایام ، کاروان پیاده روی روز 5شنبه از مسجد جامع فین کاشان تا حرم مطهر را با حضور هزاران نفر از مردم ولایی فین و برگزاری مراسم یادواره شهدای اردهال در خاوه اردهال را در شب شهادت آنحضرت را از جمله مراسمات  ویژه دیگر در این ایام دانست.
مدیریت آستان مقدس ، برپایی نمایشگاه  در صحن حرم مطهر شامل غرفه های حضرت شناسی ،عکس، پاسخگویی به سوالات شرعی ،کودک، بلوتوث و ... و همچنین برپایی ایستگاههای حضرت شناسی در جای جای منطقه همراه با توزیع هزاران نسخه از بروشور و کتاب را ازجمله اقدامات فرهنگی آستان مقدس در این ایام دانست.
 همه ساله مراسم سنتی مذهبی قالیشویان توسط مردم ولایی فین و خاوه در دومین جمعه مهرماه برگزار می گردد که مردم فین پس از تحویل گرفتن یکی از قالیهای حرم مطهر از مردم خاوه و با همراهی چوب به دستها، به کنار چشمه شاهزاده حسین (ع) رفته و قالی را که نمادی از پیکر قطعه قطعه حضرت است را غسل داده و مجددا به حرم مطهر تحویل می نمایند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد