► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄
► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄

► o▌ توسل به امام رضا علیه السلام▌ o ◄

وب مذهبی

زیارت نیابتی..منبع جود و عطا مظهر اخلاص و صفا


زیارت نیابتی

مرد صالح و اهل خیری در کربلا زندگی میکرد که فرزندش مرض سختی می گیرد، هر چه حکیم و دوا می کند نتیجه ای نمی گیرد، آخرالامر متوسل به ساحت مقدس (حضرت قمربنی هاشم ابوالفضل العباس (ع )) می شود.
فرزند مریض را به حرم مطهر آورده و به ضریح می بندد و می گوید: (یا ابوالفضل ) من دیگه از معالجه اش خسته شدم هر جا که بردمش جوابم کردند، (تو باب الحوایجی و از خدا شفای این بچه را بخواه ...)
صبح روز بعد یکی از دوستانش پیش او میآید و میگوید: برای شفای بچه ات دیشب خواب دیدم ، گفت : چه خوابی دیدی ؟گفت : خواب دیدم که (آقا قمر بنی هاشم (ع ) برای شفای فرزندت دعا میکرد و از خدا شفای او را می خواست .)
در این بین ملکی از طرف (رسول خدا (ص )) خدمت آن حضرت مشرف شد و گفت : (حضرت رسول خدا (ص )) می فرماید: عباسم درباره شفای این جوان شفاعت نکن ، زیرا پیمانه عمر او تمام شده و مرگش رسیده .
حضرت به آن ملک فرمود: تشریف ببرید به حضرت رسول الله بفرمایید: عباس بن علی سلام می رساند و می گوید: به وسیله شما از خدا تقاضای شفای این مریض را می کنم و درخواست دارم که او را مورد عنایت قرار دهید.
ملک رفت و برگشت و همان سخن قبل را گفت .
که اجل او رسیده .
باز (آقا قمربنی هاشم (ع )) سخنان خود را تکرار فرمود، این گفتگو سه مرتبه تکرار شد. مرتبه چهارم که ملک حرف قبلیش را میزد (آقا ابوالفضل (ع )) فرمود: برو سلام مرا به رسول الله برسانید و بگویید مرا ابوالفضل می گویند: مگر خداوند مرا باب الحوایج نخوانده است ؟ مگر مردم مرا به این شهرت نمی شناسند؟
مردم بخاطر این اسم به من متوسل می شوند و بوسیله من شفای مریض هایشان را از خدا می خواهند حالا که اینطور است پس اسم باب الحوایجی را از من بگیرد تا مردم دیگر مرا باب الحوایج نخوانند.
تا این پیام به (حضرت پیغمبر (ص )) رسید حضرت تبسمی نمود و فرمود: (برو به عباسم بگو خدا چشم ترا روشن کند تو همیشه باب الحوایجی و برای هرکس که میخواهی شفاعت کن و خداوند متعال ببرکت تو این بچه را شفا فرمود.(54)
ای که خورشید زند بوسه به خاکت ز ادب
ز فروغ تو کند جلوه گری ماه به شب
تویی آن گل که ز پیدایش گلزار وجود
بلبلان یکسره خوانند به نام تو خطب
نیست در آینه ذات تو جز نور خدا
نیست در چهره تابان تو جز جلوه رب
آیت صولت و مردانگی و شرم و وقار
مظهر عزت و آزادگی و فضل و ادب
نور حق ماه بنی هاشم و شمع شهداء
میوه باغ علی میر شجاعان عرب
منبع جود و عطا مظهر اخلاص و صفا
زاده شیر خدا خسرو فرخنده نسب
نظر لطف و عنایت ز من ای شاه مپوش
که مرا جان بهوای تو رسیده است بلب
نکند عاشق کوی تو تمنای بهشت

کز حریمت دل افسرده ما یافت طرب (55)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد