► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄
► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄

► o▌ توسل به امام رضا علیه السلام▌ o ◄

وب مذهبی

تلفیق آموزه های دینی با فناوری نوین



سرویس :  قرآن و معارف



 سبک زندگی اسلامی با تلفیق آموزه های دینی با فناوری نوین محقق می شود
 معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باید با بهره گیری از ابزار و فناوری های نوین و اموزه های دینی سبک زندگی اسلامی جدید را به مردم ارایه کنیم.



به گزارش خبرگزاری .حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی اظهار داشت: اگر ما امروز در زندگی روزمره خود به اموری چون تغییر دکوراسیون منزل و یا معماری آن نیازمندیم و یا در رفتارهای اجتماعی حضور و نقش زنان در جامعه انکارناپذیر است، لازم است سبک زندگی خود را با در نظر گرفتن این مقوله ها به گونه ای بنا کنیم که بر اساس مبانی دینی واسلامی وتعالیم قرآنی باشد.
وی ادامه داد: البته این به معنای آن نیست که ما پیشرفت ها و فناوری های نوین دنیای امروز را نادیده بگیریم و روش 1400 سال قبل را به کار ببریم بلکه باید با بهره گیری از امکانات روز، برای مبانی دینی و اسلامی نیز جایی در زندگی کنونی خود باز کنیم.
شرفخانی با اشاره به اینکه سبک زندگی همان روش زندگی اسلامی است که باید در ابعاد مختلف زندگی خود اعم از اجتماعی، اقتصادی با نگاه دینی این روش و منش را دنبال کنیم، گفت: تفاوت سبک زندگی با موضوعاتی که در عرصه های نظری مطرح می شود عملیاتی و اجرایی بودن آن است.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: امور و مبانی سبک زندگی برگرفته از مبانی دینی و سیره ائمه اطهار علیهم السلام است که باید بر اساس این منابع روش های زندگی را طراحی کرد.
وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز در کشور ما سبک زندگی اسلامی به طور صددرصد اجرایی نشده است، تصریح کرد:مصداق این امر اختلاف بین زوج های جوان، مراعات نکردن قوانین و حقوق یکدیگر و نوع پوشش و مد است که برغم تاکیدات اسلام، بر اساس سبک زندگی دینی نیست.
شرفخانی درمورد راهکارهای برون رفت از این چالش ها گفت: باید در هر بخش با نگاه امروزی، مبانی دینی را در بین مردم با ابزارهای جدید و روش های جذاب آموزش دهیم.
وی با بیان اینکه سبک زندگی یک روش و منش است، ادامه داد: با توصیه و نصیحت مشکلی حل نخواهد شد بلکه ارایه آموزش های لازم با استفاده از رسانه ها، آموزش و پرورش و فرهنگسازی در بین خانواده ها باید در اولویت قرار گیرد.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این آموزش ها باید بر اساس مبانی دینی و کاربردی باشد نه صرفا به صورت نظری و لازم است طرح های درست و صحیح یک زندگی اسلامی در اختیار مردم قرار گیرد.
شرفخانی یادآورشد: اگر انتقادی نسبت به معماری منازل داریم باید معماری اسلامی را طراحی کرده و نمونه عینی آن را به جامعه ارایه دهیم، اگر آماری مبنی بر افزایش طلاق منتشر می شود ریشه و دلایل آن را جستجو کرده و راه حل برون رفت از این چالش ها را با انجام کار کارشناسی تشریح کنیم.
وی اضافه کرد: در ادامه باید ناهنجاری های خلاف مبانی دینی را ریشه یابی کرده و راه تفریحات درست و معاشرت سالم را با بهره گیری از آموزش های صحیح برای مردم تبیین کنیم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد