► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄
► o▌  توسل به  امام رضا علیه السلام▌ o ◄

► o▌ توسل به امام رضا علیه السلام▌ o ◄

وب مذهبی

►O( علامه امینی )O ◄

السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی


السلام علی المهدی الذی وعد الله عز و جل به الامم


علامه امینی رضوان الله تعالی علیه نویسنده کتاب


الغدیر در مورد فرستادن صلوات بر محمد و ال محمد


فرموده اند : اگر کسی  بعد از صلوات فرج  امام  مهدی


 را بخواهد من او را در ثواب کتاب الغدیر همراه می کنم


    اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم


 


 )))




►O( صلوات )O ◄

السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی


السلام علی المهدی الذی وعد الله عز وجل به الامم


زمانی که پیامبر اسلام صل الله علیه واله وسلم به معراج رفتند


در انجا فرشته را دیدند که دست های زیادی داشت و در هر دست


انگشتان بی شمار پیامبر از او سوال فرمودند : که شما با این دست ها و انگشت ها


چه می کنید فرشته پاسخ داد : من تعداد قطرات باران و دانه های شن


 تعداد هر چیز را می دانم و می توانم محاسبه کنم  انگاه پیامبر فرمودند :


 ایا  چیزی هست که از عهده شمارش ان برنیایی  فرشته جواب داد : اگر گروهی از


امت شما به شما صلوات بفرستند نمی توانم ثواب ان را  بشمارم


 زیرا قابل شمارش نیست


اللهم صل علی محمد وال محمد



 )))

►►▌ دعای . . . ▌ ◄ ◄

السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی


السلام علی المهدی الذی وعد الله عز وجل به الامم

السلام علیک یا ابا عبد الله الحسین

السلام علیک یا ابا الفضل العباس


در شهری چند سال باران نمی امد روزی معلمی به ذهنش رسید از بچه ها بخواهد حاجات خود را روی برگه ای از کاغذ بنویسند و دعا کنند که حاجت انها براوده شود فکر می کنید حاجت بچه ها چه بود ؟؟ همه یک حاجت داشتند اینکه باران بیاید اما کودکی بر خلاف خواسته همه از خدا خواسته بود که : خدا یا باران نیاید .. .. معلم و بچه ها ازکار او تعجب کردند و زمانی که اهالی شهر فهمیدند از او ناراحت شدند تا
جایی که جان کودک در خطر قرار گرفت و به خانه خود پناه برد مردم به دنبال کودک به خانه اش رفتند مادر بزرگ کودک نزد انها امد و گفت : نوه من به این علت چنین دعایی کرده که خانه ما در باران اسیب نبیند نوه من یتیم است و ما پول کافی برای مرمت ان نداریم  مردم همان زمان از کار خود پشیمان شدند و در صدد کمک بر امدند و با کمک یکدیگر خانه انها را مرمت کردند هنوز کار بازسازی خانه به پایان نرسیده بود .... ابر های رحمت الهی در اسمان ظاهر شدند و باران باریدن گرفت مردم شهر دانستند خدا به علت دعای فرزندی یتیم باران لطف خود را از انان دریغ داشته است . . .


 و حالا به دعای همان فرزند یتیم باران لطف و رحمت خود را برانان ارزانی داشته



 )))


 

►▌ فان خیر الزاد التقوی ▌ ◄

السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی

السلام علی المهدی الذی وعد الله عز و جل به الامم


پادشاه و سه وزیرش.....در یکی از روزها، پادشاه سه وزیرش را فراخواند و از آنها درخواست کرد کار عجیبی انجام دهند از هر وزیر خواست تا کیسه ای برداشته و به باغ قصر برود و اینکه این کیسه ها را برای پادشاه با میوه ها و محصولات تازه پر کنند همچنین از آنها خواست که در این کار از هیچ کس کمکی نگیرند و آن را به شخص دیگری واگذار نکنند وزراء از دستور شاه تعجب کرده و هر کدام کیسه ای برداشته و به سوی باغ به راه
 وزیر اول که به دنبال راضی کردن شاه بود بهترین میوه ها و با کیفیت ترین محصولات را جمع آوری کرده و پیوسته بهترین را انتخاب می کرد تا اینکه کیسه اش پر شد
اما وزیر دوم با خود فکر می کرد که شاه این میوه ها را برای خود نمی خواهد و احتیاجی به آنها ندارد و درون کیسه را نیز نگاه نمی کند، پس با تنبلی و اهمال شروع به جمع کردن نمود و خوب و بد را از هم جدا نمی کرد تا اینکه کیسه را با میوه ها پر نمود.
 روز بعد پادشاه دستور داد که وزیران را به همراه کیسه هایی که پر کرده اند بیاورند وقتی وزیران نزد شاه آمدند ، به سربازانش دستور داد ، سه وزیر را گرفته و هرکدام را جدا گانه با کیسه اش به مدت سه ماه زندانی کننددر زندانی دور که هیچ کس دستش به آنجا نرسد و هیچ آب و غذایی هم به آنها نرسانند
و وزیر سوم که اعتقاد داشت شاه به محتویات این کیسه اصلا اهمیتی نمی دهد کیسه را با علف و برگ درخت و خاشاک پر نمود.
وزیر اول پیوسته از میوه های خوبی که جمع آوری کرده بود می خورد تا اینکه سه ماه به پایان رسید اما وزیر دوم ، این سه ماه را با سختی و گرسنگی و مقدار میوه های تازه ای که جمع آوری کرده بود سپری کرد و وزیر سوم قبل از اینکه ماه اول به پایان برسد از گرسنگی مرد
حال از خود این سؤال را بپرسیم ، ما از کدام گروه هستیم ؟ زیرا ما الآن در باغ دنیا بوده و آزادیم تا اعمال خوب یا اعمال بد و فاسد را جمع آوری کنیم ، اما فردا زمانی که ملک الموت امر می شود تا ما را در قبرمان زندانی کند در آن زندان تنگ و تاریک و در تنهایی ، نظرت چیست؟
پس کمی بایستیم و با خود بیاندیشیم .. فردا در زندانمان چه خواهیم کرد !
آنجاست که اعمال خوب و پاکیزه ای که در زندگی دنیا جمع کرده ایم به ما سود می رسانند. -
الله تعالی می فرماید: (وَتَزَوَّدُواْ فَإِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوَى وَاتَّقُونِ یَا أُوْلِی الأَلْبَابِ) البقره 197 و توشه برگیرید که بهترین توشه پرهیزگاری است ، و ای خردمندان ! از ( خشم و کیفر ) من بپرهیزید .

 )))




 

►O( امام ششم علیه السلام )O ◄

سلام السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی

السلام علی المهدی الذ ی وعد الله عز وجل به الامم

دخل علیه مهزم فقال له :

جعلت فداک اخبرنی عن هذا الامر

الذی ننتظر متی هو ؟

فقال : یا مهزم کذب الوقاتون

و هلک المستعجلون

و نجا المسلمون

مهزم بر امام صادق علیه السلام در امدو عرض کرد

قربانت شوم به من خبر دهید که این قیامی که

منتظر ان هستیم چه وقت خواهد بود؟

حضرت فرمود : ای مهزم ! انان که وقت تعیین می کنند

دروغ می گویند

و انان که عجله می کنند نابود می شوند

و انان که تسلیم اند نجات می یابند

الغیبه للنعمانی ۲۹۴

)))



►▌ مسجد ▌ ◄


 نقش مساجد در بیداری اسلامی مردم تونس کادر سازی انقلابیون


در مسجد «سیدی یوسف» اقدام جوان سبزی فروش تونسی در



 اعتراض به وضع موجود کشورش آتش های زیر خاکستری


را شعله ور کرد که از سال ها پیش ریشه خود را از مساجد تونس


و کلاس های قرآن راشد الغنوشی در مسجد سیدی یوسف گرفته بود... . .


مسجد؛ پایگاه اتحاد مبارزان انقلاب در برابر رژیم پهلوی مسجد 


بدان سبب که خاستگاه توحید و نفی شرک و باطل و جایگاه ندای حق



و دادخواهی مظلوم است، همواره مهد قیام و انقلاب بوده است


و انقلابیون سال 57 نیز برحسب مقتضیات و شرایط جامعه


از این مکان مقدس الهام گرفته اند. . .



)))


[) [) [) یا صاحب یا مهدی مدد [) [) [)


سلام السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی


السلام علی المهدی الذی وعد الله عز وجل به الامم


 السلام علیک یا ابا عبد الله الحسین


السلام علیک یا ابا الفضل العباس


مهری و اثری از تو نرسد بازا قرار من


دوری وخبری ز تو نر سد دلتنگم از دنیا نگار من


باغی و ثمری ز تو نرسد  کی بر نهد اخر بهار من


با غم رخت چه کنم اگر هرگز نیایی کنار من


من چه کنم اگر هرگز به تو نرسم


بازا قرار من


بازا قرار من


بازا قرار من


تا با تو همراهم    جز تو نمی خواهم


من دل به تو بستم چو قطره با تو پیوستم


از جام تو مست


 از جام تو مستم


   از جام تو مستم



 )))






►O(▌ معصوم هشتم ▌ )O ◄

سلام السلام علیک یا اباصالح المهدی ادرکنی

السلام علی المهدی الذی وعد الله عز وجل به الامم

امام صادق علیه السلام فرمودند :

من زاره کان الله له من ورا حوائجه

و کفی من اهمه من امر دنیاه

هر شخصی امام حسین  علیه السلام را زیارت کند

خداوند نیاز هایش را براورد

و کار دنیایش که او را دل مشغول داشته

کفایت فرماید

البحار صفحه 101 جلد 2

 )))



►O( شهادت امام ثامن )O ◄

سلام السلام علیک یا اباصالح المهدی ادرکنی

السلام علی المهدی الذی وعد الله عز وجل به الامم

شهادت امام رضا  ثامن الحجج شمس الشموس

مغیث الشیعه والزوار معین الضعفا و الفقرا

بر محبان و دوستان اهل بیت عصمت

و طهارت  تسلیت

)))